Jyllands-Posten har anmeldt Hjernesmart Ledelse og journalist Ulla Bechsgaard skriver bl.a., at det er ”en strålende og øjenåbnende bog om hjernen henvendt til ledere”. Hun skriver videre, at ”Hjernesmart Ledelse er provokerende og godt formidlet – en på en gang klog og underholdende bog om et komplekst emne”, og at den er ”en fin kogebog til ledere, som vil bedrive ledelse med hjernen in mente.”

Sidst men ikke mindst skriver hun, at ”bogen præsenterer gode øvelser, og forfatteren bruger en række rammende metaforer som ’amygdala-fælden’, ’hjernens viskelæder’ og ’skift briller, når noget driller’. Alt i alt en gennemarbejdet og velskrevet bog, som vil være inspirerende at arbejde med, både for den enkelte leder og for teamet.”

Dejligt! Det gør mig glad og taknemmelig, når læserne og anmelderne værdsætter 300 timers blod, sved og tårer i skabelsen af en ny bog. Du kan læse anmeldelsen her:

Anmeldelse af Hjernesmart Ledelse i Jyllandsposten – Få det bedste ud af hjernen

Anette Prehn (1975) er iværksætter, videnskabsformidler, sociolog og forfatter til en række bestseller-bøger om hjernens spilleregler, og disses betydning for socialt samspil, læring og ledelse. Hun opdagede for år tilbage, at hjernen følger bestemte spilleregler. “What!” tænkte hun. “Hvordan kan det være, at forskerne ved det her, uden at almindelige mennesker har gavn og glæde af det?” Det kickstartede hendes mission: at lave fremragende og jordnær videnskabsformidling; i særdeleshed at gøre hjerneforskning og socialpsykologi tilgængelig og brugbar for alle. Det gør hun bl.a. i sin HJERNESMART-trilogi: Hjernesmarte BørnHjernesmart Ledelse og Hjernesmart Pædagogik. Senest har hun fået udgivet HJERNEVENNER-serien, skrevet så man kan forstå og bruge den fra 10 år og opefter. Den første minibog hedder Stierne i hjernen og anbefales varmt af professor og hjerneforsker Troels W. Kjær. Den anden hedder Bliv ven med hjernens amygdala og anbefales af professor i socialpsykologi, Per Schultz Jørgensen. Den tredje hedder Gør hjernen til en medspiller og anbefales af ph.d. og vinder af Ph.d. Cup 2017, Louise Klinge. Den fjerde Sov dig til en bedre hjerne anbefales af hjerneforsker og søvnekspert Maiken Nedergaard. Den femte Giv hjernen plads til udvikling anbefales af familievejleder Lola Jensen, mens den sjette Tag nye billeder med hjernen, anbefales af hjerneforsker Kjeld Fredens. Den syvende minibog Din kreative hjerne anbefales af mad-entreprenør Claus Meyer.Du kan købe Hjernevenner-seriens minibøger samlet her. Du kan også læse mere om Anette Prehns mission her.