Det varmer at læse Kent Poulsens anmeldelse af Hjernevenner-serien i ”Børn & Bøger”. Han kalder minibøgerne en ”nyskabelse af små fine fagbøger om hjernens imponerende, formbare og fantastiske indretninger” og formidlingen i børnehøjde ”imponerende”.

Kent Poulsen skriver videre: ”En samlet konklusion er ikke svær, for her er tale om syv meget vigtige minibøger, i et flot gennemtænkt og koncept, om et kompliceret stof – hjernen – men formidlet og fortalt i et imponerende enkelt og forståeligt sprog. Anette Prehn mestrer at gøre disse ”hjernetemaer” særdeles interessante med en stribe fine eksempler fra praksis – eller til brug i praksis, i undervisningen eller samtalen. Det her er, når mini er mægtig – og så er de lærerige for børn som voksne. Store anbefalinger til brug overalt!”

Jubiiii! Og tak for de anerkendende ord. Må Hjernevenner-bøgerne fortsætte med at gøre gavn i hele Danmark. De kan købes både som sæt af syv forskellige minibøger – eller som klassesæt af én specifik titel, f.eks. “Sov dig til en bedre hjerne” eller “Stierne i hjernen”. De henvender sig særligt til de 10 til 18-årige men bruges også i indskolingen flere steder. God læse- og læringslyst! ☀️

Anette Prehn (1975) er iværksætter, forskningsformidler, sociolog og forfatter til en række bestseller-bøger om hjernens spilleregler og disses betydning for socialt samspil, læring og ledelse. Hun opdagede for år tilbage, at hjernen følger bestemte spilleregler. “What!” tænkte hun. “Hvordan kan det være, at forskerne ved det her, uden at det er omsat, så almindelige mennesker har konkret gavn og glæde af det?” Det kickstartede hendes mission: At blive en folkets formidler, der gør socialpsykologi og hjerneforskning praktisk anvendelig for alle. Anette Prehn har bl.a. fået udgivet "FLIP - hjælp din plastiske hjerne med at tackle det 21. århundrede" samt HJERNESMART-trilogien: Hjernesmarte BørnHjernesmart Ledelse og Hjernesmart Pædagogik. Hun har også skrevet HJERNEVENNER-minibogsserien, så børn og unge kan lære at gøre hjernen til en medspiller i hverdagen:

• Stierne i hjernen anbefales af professor og hjerneforsker Troels W. Kjær
  • Bliv ven med hjernens amygdala anbefales af professor i socialpsykologi Per Schultz Jørgensen
  • Gør hjernen til en medspiller anbefales af ph.d. og vinder af Ph.d. Cup 2017 Louise Klinge